Sunday, 10 July 2011

kebun a.k.a dusun

hari ini aku pergi kebun...kebun buah ye...orang lain memang panggil dusun buah tapi bagi aku...aku panggil kebun...kisah terjadi macam nie....ayah aku ada dusun dan mak aku pon ada jugak...untuk membezakannya satu panggil dusun...satu lagi panggil kebun.hari ini aku pergi kebun...best...tau tak sebab apa???hehehe...hari ini aku ajak kawan aku sekali..bukan sebab tu je...sebab makan kat sana...bakar ikan dan jagung..erm...sedap

lepas makan kami tidur di bawah pokok...best...lepas tido pergi solat zohor....yang bestnya...bertahun sudah ku menunggu...akhirnya tercapai juga impian aku nak mandi kat anak sungai....kami solat kat rumah mak long(bukan mak saudara aku tapi panggil mak long)...waktu nak  pergi rumah mak long aku..kena lalu kat jambatan... kat bawah jambatan tulah ada anak sungai.setiap kali aku lalu kat situ..mesti aku tengok anak sungai tu....

hari ini tercapailah impian aku mandi kat situ...hehehe...aku dan azizah je mandi kat situ...air dia cernih...dan dari jambatan tu...leh nampak ikan...best gila...air dia memang sejuk...

nie lah pic anak sungai...kecik je pon...dua tiga orang je leh mandi

azizah waktu nak turun...aku dah sampai dah..hehehe


air dah keruh sabab kami dok kat dalam air...sejuk...hehehe

0 comments:

Post a Comment