Thursday 10 November 2011

kesedihan + masalah= gila???

 


kesedihan + masalah = gila???
agak-agak bila seseorang itu sedih dengan masalah yang dihadapi boleh jadi gila tak???hahaha...entahlah... ikut orang kan..kalau semua orang macam tu...mesti ramai orang gila dalam dunia nie kan??? dia mesti pernah berfikir nak bunuh diri sebab tak sanggup nak hadapi masalah yang dia alami. tapi sebab dia takut...takut sebab bunuh diri dosa besar dengan amalan di dunia amat sedikit...dia takut dengan balasan daripada Allah... mungkin kadang-kadang dia nak lari...tapi dia takut...dengan kewangan yang tidak ada...adakah dia dapat teruskan hidup di luar???entahlah... oleh sebab takut nak buat dua-dua itu...mungkin dia pernah berdoa agar koma atau hilang ingatan sahaja...huhuhu...dunia

setiap manusia sememangnya akan ada masalah....mesti punya...sama ada sanggup masalah tersebut atau tidak. masalah...masalah dan masalah...manusia...manusia dan manusia.

ada satu lagu nie...dari Encik Mimpi... bertajuk Hadapi Dengan Senyuman. penyanyi asal lagu nie ada kumpulan Dewa....tapi aku lebih suka dengar jika Encik Mimpi nyanyi...aku rasa...mungkin lagu nie dapat naikkan semangat sapa-sapa yang hadapi masalah....tapi ingat...berdoa dan usaha yang penting

aku selalu kata dekat kawan-kawan aku serta diri aku
~Hidup ini umpama roda
~Ujian Allah pelbagai bentuk
~Allah tak akan uji seseorang kalau tak mampu hadapinya
~Apa yang terjadi, pasti ada hikmahnya



Hadapi Dengan Senyuman acousticed by Encik Mimpi


0 comments:

Post a Comment