Monday 18 December 2017

Queen Of Ring

Image result for queen of ring


Image result for queen of ring




Queen of Ring. Kdrama.

saat aku tulis post ni, aku baru tengok sebahagian cerita ini. jadi aku tak tahu kesudahan cerita ini macam mana. tapi watak utama adalah perempuan yang tak cantik dan dia pendek. sepanjang hidup dia, dia tak pernah ada kekasih. jadi dia marah ibu dia sebab dalam keluarga ibu dia semua perempuan tak cantik tapi si suami semua kacak. itu di sebabkan oleh cincin. saat si lelaki yang dia suka tu pakaikan cincin itu pada cari dia. gadis yang tak cantik itu akan jadi seperti gadis idaman lelaki itu.


bila tengok cerita ni rasa sedih. hahah. ye lah. aku pun tak cantik. jadi tahulah perasaan dia. tapi ada satu scene ni yang lelaki ni pilih buah. pastu dia pilih buah cantik. pastu gadis ni kata biar dia pilih. gadis ini pilih buah yang buruk tapi boleh makan lagi. pastu laki tu kata kenapa dia tak pilih buah yang elok. gadis tu kata buah yang elok akan di pilih orang lain. tapi buah yang tak elok takkan di pilih oleh sesiapa.

bila laki tu sudah tahu rahsia di sebalik cincin itu, memang dia rasa kecewa. mereka berpisah. tapi cerita ini memang happy ending.

tapi cerita ini bagi aku memang best lah. sebab lawak tapi dalam masa yang sama sedih. jadi sesiapa yang minat kdrama memang patut tengok. kena tengok.

bagi aku cerita ini memang banyak pengajaran. dan keyakinan diri.

1 comment: