Sunday, 21 August 2011

Komik:Magis Manis Coklat

hari ini aku pergi Alor Setar bila balik dari sekolah... pergi Alor Setar bukan nak beli barang raya ya. aku pergi sebab nak beli buku latihan....waktu aku kat kedai buku... aku tengok komik  Magis Manis Coklat. semalam aku dah baca sinopsis Magis Manis Coklat kat SINI macam best ja. oleh sebab hari nie aku jumpa komik nie... aku pon belilah... cerita dia best... nasib baik aku tak menyesal sebab beli... kalau tak...memang aku tak puas hatilah. tapi aku ingat ending dia macam lain... tapi tak erm...tapi ending okey ja... owh ya... macam biasa RM 7.50 sebuah(semenanjung Malaysia).RM8.50 sebuah(Sabah dan Serawak)


sinopsis:
Jemputlah ke kedaiku... Segala hajatmu akan termakbul.
Sebagai bayaran, sesuatu paling berharga dalam hidupmu akan aku ambil...
Aikawa Shokora, sang suri pemilik toko Chocolat Noir. Apakah yang menanti pelanggan toko itu?Kisah suka duka penuh misteri!

kalau korang nak tahu perempuan dalam pic tu baik atau jahat...bacalah... selamat membaca

20 comments:

  1. best ker cerita ni?

    ReplyDelete
  2. Mestilah perempuan tu baik...sebab saya memang pengumpul komik jugak...^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa banyak siri komik ni keluar??

      Delete
    2. di Malaysia bru 4.. spatutnyer 7 siri..

      Delete
    3. sory slh taip.. sbnrnyer dh ad 8 siri.. cuma belum dterbitkn ke Malaysia

      Delete
    4. kawan sy dah ada siri yg ke-8

      Delete
  3. @Tanpa Namabtl...mula2 ingat komik tu tentang kisah cinta dia...tapi rupa2nya tak... mesti bnyak komik ye...

    ReplyDelete
  4. betul komik nie sgt best! suka nama die aikawa shokora..

    ReplyDelete
  5. @Tanpa Namacerita nie lain dari yg lain...komik nie ada smbungan

    ReplyDelete
  6. buku ni memang best... saya dah baca edisi kedua

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..memang best... sy dh bca edisi kedua

      Delete
  7. komik yg sy baca luaran depan dia bkn cmtu ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat masa la... komik nie ada 3... setiap komik lain2 cerita...dan watak perempuan itu masih watak utama

      Delete
  8. komek ni dah jadi anime

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya ka?? x tau lak... ok lah klu bt anime... sbb cerita dia best.. nnt nk cri lah :D. tq bgi tau

      Delete
  9. saya sangat suka citer ni.

    ReplyDelete
  10. ade 7 siri:

    original
    bitter sweet
    creamy sugar
    dark spices

    lagi 3 lupa tajuknya....

    ReplyDelete
  11. Ada banyak siri lagi iaitu
    1.Bittersweet
    2.Creamy sugar
    3.Dark spice
    4.Evil essence
    5.Fruity flavor
    6.Guilty chruch
    7.Honey blood
    8.Ice shadow
    9.Jewel syrup
    10.Knoking egg
    Tak perasan ke huruf besar yang saya tulis tu mengikut susunan? B,C,D,E,F,G,H,I,J,dan K. Dan ada saya jumpa tiga siri magis manis coklat baru tapi, tajuknya dalam bahasa jepun iaitu:-
    1. Chocolat no Mahou~ Dacquoise Chocolat's Memory no Meiro~
    2. Chocolat no Mahou~
    Kurashikku Shokora Ushinawareta Monogatari~
    3. Chocolat no Mahou~ Isupahan Bara no Koi~
    Tiga cerita di atas ialah mengenai Aikawa Shokora dan Kakao. :) ;) :3 XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolong bagitahu dekat mana jumpa 3 siri pasal kakao and shokora je..pleaseeeeeeeeee

      Delete